Mijn Infrax: klantvriendelijkheid 2.0

Bij Infrax hebben we sinds kort een gloednieuwe online-toepassing waarmee we onze klantgerichtheid naar een nog hoger niveau tillen: ‘Mijn Infrax’. Via dit portaal kunnen onze klanten online met ons communiceren over hun aansluiting, over premies en groenestroomcertificaten. En we zijn daarin écht heel ver gegaan. Als belangrijkste voorbeeld: het toch wel vrij complexe proces dat de klant vroeger moest doorlopen als hij een aansluiting voor elektriciteit, aardgas, kabeltelevisie of riolering wenste – met heel wat papierwerk, nodige goedkeuringen en vaak ook voorafgaande werfbezoeken – is nu omgevormd tot een begrijpelijk en logisch stappenplan dat de klant in de meeste gevallen volledig zelfstandig online kan afhandelen volgens het principe van de ‘One Stop Shop’.

“Niets bijzonder”, denk je misschien, terwijl je je kerstcadeaus online aan het bestellen bent. Toch daag ik je uit om een vergelijkbaar nutsbedrijf te vinden in Europa waar de klant van thuis uit in 20 minuten tijd een aansluiting voor elektriciteit, aardgas, kabeltelevisie en riolering kan aanvragen, meteen zijn offerte krijgt, een op maat gemaakt stappenplan van de vooraf uit te voeren werken ontvangt en ook nog eens zelf de datum kan kiezen waarop onze technici de aansluitingen komen realiseren.

Ik ben vrij zeker van mijn stuk: ‘Mijn Infrax’ is uniek in zijn soort. Geen andere netbeheerder heeft het proces van aanvragen of wijzigen van nutsvoorzieningen zo ver gedigitaliseerd en gepersonaliseerd als Infrax. Het verbaast me dan ook niet dat er vanuit Wallonië en Scandinavië al interesse is om onze toepassing ook daar te introduceren.

Ik ben bijzonder trots op wat onze medewerkers met ‘Mijn Infrax’ hebben ontwikkeld. We hebben alles volledig zelf gebouwd, van a tot z. Hieraan is door medewerkers uit verschillende disciplines en kennisdomeinen samengewerkt. Gebruikers werden meermaals tijdens het ontwikkelingsproces betrokken, om de toepassing zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Het resultaat mag er zijn.

Met Infrax gaan we de komende jaren voor een nog grotere klantentevredenheid, zowel bij gezinnen, bedrijven als bij onze gemeenten. ‘Mijn Infrax’ is een zeer belangrijke nieuwe stap hierin, waar we zeer fier op zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>